DEVELOP

Ma 2025. szeptember 06. szombat van, Zakariás névnapja

Science Café 9.



2015.05.26. 13:33 | Utoljára módosítva: 2015.06.17. 09:10
Folytatódik a Debreceni Egyetem ismeretterjesztő előadássorozata, a Science Café, melynek kilencedik alkalmán a reklámokról lesz szó.

- A reklámok a gazdasági élet szükségszerű velejárói, a mindennapi élet részei. Jellegüknél fogva természetszerűen túlzók, optimista szemléletet hirdetnek, és zömében a termék előnyeit mutatják csak be – mondja Pribula László, az Állam- és Jogtudományi Kar egyetemi docense.

A tanszékvezető úgy véli, éppen ezért a reklámoktól nem várhatók el azok a szigorú követelmények, amelyek egy semleges tájékoztatás esetében alapvető feltételek. Ugyanakkor a reklámozás szabadsága sem terjedhet odáig, hogy a fogyasztókat megtévessze, döntéseiket tisztességtelenül befolyásolja, egyes célcsoportok bizalmával visszaéljen vagy meg nem engedett eszközöket alkalmazzon. A jogi szabályozást ez a kettősség különlegesen érzékeny kihívás elé állítja.

A reklámozásban közreműködő szakemberek, a megszólított közönség és a téma iránt érdeklődők számára hasznos és tanulságos a reklámozás korlátaira vonatkozó szabályozás rövid áttekintése. Erre teremt lehetőséget május 27-én, szerdán 17 órakor Pribula László: Szabályozni kell-e a reklámokat? című előadása a Fórum bevásárlóközpont Libri könyvesboltjában.



Forrás: unideb.hu